5 اشتباهات وحشتناک و بسیار بد کتاب های کودکان

در طی سالهای تدریس "نوشتن کتاب های کودکان" از طریق کارگاه نویسندگان گاتهام ، من با صدها دانش آموز کار کرده ام. بیشتر افراد خوشحال هستند و بسیاری از آنها نویسندگان با استعدادی هستند ، اما وقتی هر کلاس جدید شروع می شود ، می دانم با بسیاری از همان تصورات غلطی که در کلاس آخر دیدم روبرو می شوم و بسیاری از وقت من صرف کمک به دانش آموزان می شود تا از دانش آموزان خودداری کنند یا تصحیح نکنند اشتباهات مشابه.

اگر می خواهید کتاب کودک بنویسید ، قبل از شروع ، سوء برداشت های زیر و تصحیح آنها را در نظر بگیرید.

اشتباه شماره 1: سرسختی

تصور غلط: " من كتاب كودكان را در سالها نخوانده ام ، اما كوتاه و ساده هستند ، درست است؟ نوشتن یکی چقدر سخت است؟ "

حقیقت این است که کتابهای کودکان نوشتن از کتاب برای بزرگسالان آسان تر نیست. کتابها برای کودکان بزرگتر ، تمام عناصری را که کتابها برای بزرگسالان انجام می دهند ، مطالبه می کند: توصیف های قوی ، توطئه های هیجان انگیز تازه ، تعداد زیادی عمل و زبان واضح ، دقیق و همچنین توانایی دیدن جهان از طریق چشم ، ذهن و قلب کودک.

کتاب های تصویر ممکن است کوتاه باشند ، و ممکن است فریبنده ساده به نظر برسند ، اما آنها یکی از دشوارترین اشکال برای تسلط هستند. کتب تصویری خوب نوشته شده ، آثار هنری است که خواستار احساس شهودی جذابیت کودک است ، و مانند شعر ، یک دستور محکم از زبان است.

از آنجا که نوع کتابی که برای یک کودک 3 ساله جذاب باشد ، بسیار متفاوت از کتابهایی است که برای یک کودک 10 ساله یا 14 ساله جذاب می شود ، کتاب های مخصوص کودکان و نوجوانان در قالب های مختلفی عرضه می شود. درک زمینه کتابهای کودکان، شناخت دسته بندی ها و قالب های مختلف و خواندن گسترده در دسته ای که هدف خود را دارد بسیار مهم است.

آیا داستان شما به عنوان یک کتاب تصویری ، یک خواننده آسان ، کتاب فصل اولی یا یک رمان طبقه متوسط ​​بهترین کار خواهد بود؟ دانستن قراردادها و الزامات مربوط به هر قالب قبل از شروع ، در هنگام تجدید نظر در وقت صرفه جویی می کند. اگرچه این مقوله ها روان است و سطح سنی نشان دهنده و نه قطعی است ، این استانداردها ابداع شده و در حال حاضر توسط صنعت نشر ، کتابداران، مربیان و داوران مورد استفاده قرار می گیرد.

این دسته اصلی هستند.

کتابهای کودک و کودک (سنین 0-3)

به عنوان کتابهای اول کودک ، اینها به هر شکل و اندازه ای عرضه می شوند ، اما معمولاً در هر صفحه کلمات بسیار کمی دارند. مگر اینکه شما یک هنرمند باشید و یا ایده ای درخشان که قبلاً تولید نشده است ، شکستن این بازار سخت باشد.

کتابهای تصویری (سنین 2-8)

متن و تصاویر برای گفتن داستانی با هم کار می کنند. کتاب های تصویری به طرز فجیعی ساده به نظر می رسند ، اما بهترین آنها آثار هنری زیبا و کم حجم هستند که در بسیاری از سطوح کار می کنند و به کودکان کمک می کنند تا از لحاظ عاطفی و روانی رشد کنند. چند کتاب تصویری به هیچ وجه کلمه ای ندارند ، و این اجازه می دهد تا تصاویر داستان را بیان کنند ، و بیشتر آنها بیش از 1000 کلمه نیستند. بیشتر کتاب های تصویری دارای 32 صفحه طول هستند ، از جمله صفحات جلد.

خوانندگان EZ (سنین 4-7)

این کتابها با هدف خوانندگان آغازین ، واژگان محدودی ، متن بزرگ ، ساختار جملات ساده ، تکرار و تصاویر دارند که سرنخ هایی را برای کلمات فراهم می کند تا به کودکان کمک کند تا به تنهایی یاد بگیرند که بخوانند.

کتاب های فصل (سنین 6-9)

کمی طولانی تر و دشوارتر از خوانندگان آسان ، این ها فاصله بین خوانندگان آسان و رمان های درجه متوسط ​​را با گفتن داستان در درجه اول از طریق نثر و نه تصاویر ، می سازند.

کتابهای سطح متوسط ​​(سنین 8-12)

این رمان ها برای کودکانی که مهارت خواندن آنها مناسب است ، نوشته شده است ، از لحاظ طول ، موضوع و سبک متفاوت است ، اما باید تمام خصوصیات رمان ها را برای بزرگسالان داشته باشد. بزرگترین تفاوت این است که شخصیت های اصلی معمولاً کودکان هستند. داستان های واقع گرایانه ، فانتزی ، اسرار و داستان های تاریخی همه در بین خوانندگان طبقه متوسط ​​محبوب هستند.

بزرگسالان جوان (سنین 13-18 ساله)

کتابهای معاصر برای خوانندگان YA از لحاظ سبک و موضوع پیچیده ای هستند و با مشکلات ، سؤالات و موضوعاتی که در دوران ما مربوط به نوجوانان است ، سروکار دارند.



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: